Saye Anak Malaysia



Ye saye. Memang tidak dinafikan saye ketagih youtube. hehe... kalau anda lihat coretan saye yang lepas-lepas, tidak dapat dinafikan saye banyak mempraktikkan penggunaan youtube. Masalah nyer bukan saye seorang saje. Tapi sedih, tidak dapat ku cari iklan petronas yang tidak pernah gagal membuatkan jiwa ini hiba dan terharu... iklan petronas budak kecik yang duduk di atas riba bapa dia masa kat dalam stadium tuh. tak dapat dicari. *sigh* korang perasan tak merdeka tahun nih kurang iklan nyer? maksud saya iklan yang menyentuh jiwa... kenapa? tak cukup bajet?


walaubagaimanapun, (why the hell this word is so damn long to type) selamat merdeka sumue. bahasa baku yang dipelajari di sekolah pun dah lama tak di praktikkan. and still some taxi driver thought i'm indonesian. Arrghhh... keras kah lidah ku ini? tapi sesungguhnyer jiwa dan ragaku memang untuk mu, Malaysia. Berkali-kali ku terfikir, kalau aku menghijrah ke tempat lain, mungkin negara yang tercinta juga tetap di hati. Tell me. Di mana di dunia ini ada restoran mamak 24 jam, ambil gambar curi artis sedang memakai baju, bangunan tertinggi no2 di dunia, ahli parlimen berbincang mengenai perkahwinan artis, etc etc... sorry, dah ketandusan idea aper nak tulis.. tiba2 mind block. malam nih tgk mercun sambil minum 3 tin coke di balkoni sorang2. sumer orang balik kampung..


H A P P Y M E R D E K A

Nukilan insan yang cuba memperbaiki bahasa melayu nyer... nampak macam fail je.. hehe... tetapi kalu camnih lah bahasa saye masa di bangku sekolah dulu, nescaya akan ku dapat A dlm PMR dan SPM. hahaha...

Saye Anak Malaysia Saye Anak Malaysia Reviewed by princessren on August 30, 2006 Rating: 5

1 comment:

bola2api said...

happy merdeka mary!

i think u can get A2 for this piece :)

Powered by Blogger.