Makan masa puasa

Chinese Man: Awak mahu minum apa? (in chinese, at least that's what i think he is trying to say)
Me: erm.. apa?
Chinese Man: eh awak bukan cina ka?
Me: Bukan.
Chinese Man: awak melayu ka? awak bukan puasa ka?
Me: Saya bukan melayu.
Chinese Man: Awak cina? kenapa lu tak boleh cakap cina?
Me: Saya bukan cina dan bukan melayu.
Chinese Man: habis tuh awak melayu? Boleh cakap melayu?
Me: Saya orang sarawak laaa.
Chinese Man: Oooo. orang melayu ya?
Me: Sigh.. ya saya orang melayu. Cepatlaa.. uncle.. saya sudah dahaga.

Lesson: I should be learning how to speak chinese sooner or later, i think. Sigh...
Makan masa puasa Makan masa puasa Reviewed by princessren on October 06, 2005 Rating: 5

4 comments:

princessren said...

haha.. Sam. Me Bidayuh la mamat. haha

sumpit said...

kadazan sabah la mamat....

Anonymous said...

hehehe.. so funny

eddie said...

asal nko tak cakap "unker, I am russian, russin don't puasa"

Powered by Blogger.