Go Germany...

ok that's it. for this World Cup, i nak sokong Germany and Spain. Fikiran mungkin akan berubah after 2nd round. hehe... England vs Trinidad tonight. Gonna watch that game. No running but doing some self-learned yoga evry morning now, this week. Entah betul ke tak, janji buat. More to breathing technique laaa.. i hope it helps for the race this week. and also some meditation, imagining myself crossing that finishing line. penyakit malas dah melanda sebenarnyer. blame it all on World Cup Fever... tell me, how am i gonna run 21K ths sunday? some friends suggest i cuti jerlah 1 bulan nih... cuti lari. ish aper laaa.. might as well ask me to quit. Sigh.. never. will still run this sunday. will finish it no matter what, will cross that finishing line, even if it means that i have to crawl to get there... huhu... tulah gatal sgt ambil 21K... hehe.

***********************************
1. Ketulenan

Hadir dengan idea baru. - Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri. Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi. - Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss. - Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks, Robert Redford, Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Requel Welach


***********************************

Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi. Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal.

Contoh:

12 April 1974

12 + 4 + 1974 = 1990

1 + 9 + 9 +0 = 19

1 + 9 = 10

1 + 0 = 1

(Jadi nombor lahirnya ialah 1)

  1. Ketulenan

    Hadir dengan idea baru. - Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri. - Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi. - Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss. - Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

    Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks, Robert Redford,
    Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Requel Welach

  2. Pendamai

    Dilahirkan sebagai diplomat. - Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri. - Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati. - Mereka tidak suka bersendirian. -Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.

    - Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 2: President Bill Clinton, Madonna, Whoppi Goldberg, Thomas Edison,Wolfgang Amadeus Mozart.

  3. Ceria

    Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding. - Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya. -Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. - Mereka sangat popular dan idealistik.

    - Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 3: Alan Alda, Ann Landers, Bill
    Cosby, Melanie Griffith, Salvador Dali, Jody Foster

  4. Konsevatif

    Golongan ini sangat peka dan tradisional. - Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin. - Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan. - Mereka suka bekerja keras dan sangguh melakukan sesuatu kerja secara sendirian. - Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. - Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.

    - Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 4: Neil Diamond, Margaret
    Thatcher, Arnorld Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan

  5. Perintis

    Mereka adalah perintis. - Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm). - Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. - Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. - Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.

    - Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 5: Abraham Lincoln, Chorlotte Bronte, Jessica Walter, Vincent Van Goh, Bette Midler, Helen Kellar dan Mark Hamil.

  6. Romantik

    Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. - Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. - Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang. - Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik. - Mereka suka seni musik. - Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.

    - Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 6: Albert Einstein, Jane Saymour,
    John Denver, Merly Streep, Christopher Columbus, Goldie Hawn

  7. Intelektual

    Golongan ini adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi, dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah. - Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan. - Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian. - Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara. - Mereka sangat suka berahsia.

    - Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 7: William Shakespeare, Lucille Ball, Micheal Jackson, Joan Baez, Princess Diana

  8. Penyelesaian

    Golongan ini adalah penyelesaian masalah. - Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas. - Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik. - Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. - Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.

    - Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 8: Edgar Cayce, Barbra Streisand,
    George Harrison,Jane Fonda, Pablo Picasso, Aretha Franklin, Nostrodamus.

  9. Pelakon

    Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain. - Mereka sangat penyayang dan pemurah. - Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka. - Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka. - Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran. - Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood).

    - Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 9: Albert Schweitzer, Shirley MacLaine, Harrison Ford, Gloria Steinem, Jimmy Carter, Elvis Presley, purnama17

Comments

don't tell me you believe this shit..? something like your lucky numbers.
PrincessRen said…
not that i don't believe, but if i may say that i'm not perasan, the thing above describe me damn well... hehe... it's good to deviate from reality sometimes :D
Gravt Kills said…
germany and spain? haiya spain tak leh punya...every WC mesti dia org fail eventho they hv tonnes of worldclass players
PrincessRen said…
gravt kills : spain coz i need to support my team maaa.. got few kops playas in there. i have high hopes :D maybe teh WC this time ard, it's different...
Stupe said…
I'm number 2!

:)
PrincessRen said…
stupe : wah u no2 in explorace? that's really cool dude. okler tu.. at least can go holiday trip oversea kan? congrats..
spain is more likely to do well ler... first goal, xabi Alonso! A liverpudian! hahaha! The magic of the KOP is there!
bola2api said…
WOI..

ENGLAND 2 TRINIDAD 0

HAHAHAHHAA.. ABIS LA KAU...

kau bet apa dgn dia??
PrincessRen said…
Dangerous Variable : hahah of course the magic of liverpool in WC. yesterday's game eng vs tri 2 of the kops scroe the goals. so proud of them...

bola2api : mana aci mamat tuh. bukan nyer dia tgk game.. hahahah
Oh yeah... 2 KOP fellas scored again! I knew there was magic in that fellas!
Fadzli said…
Ehem..against ikan-bilis Ukraine bolehla..
*tumpang lalu jer*
Go Togo!!!!
bacin said…
wa tgk game argentina vs serbia.. argentina mcm ok je.. gol pun mcm best je.. arghh.. wait until 2nd round.. wa ada masa lagi nak pilih :p
che'fara said…
what? what? germany? michael ballack is mine.nyeh nyeh nyeh.see u tomorrow.u die i oso dielah like this.
bola2api said…
princess,

mana citer pj half?? ke dah tak larat nak tulih sbb ngantuk??

pegi la tido.. get proper rest. otherwise ur form will be going downnnn..
PrincessRen said…
Dangerous Variable : magic indeed but it's just pure luck for england..

fadzli : u support togo? derang tak power lah. hahah

bacin : argentina is a good team to support tapi all the way sampai fianl not sure pulak. they hv lots of talented young players. mcm Messi tuh.. giler talented

che fara : hahah takper. i c u in the nxt race

bola2api : i tulis esok. ari nih takdek mood nak tulis pasal pj half.. esoklah yek.. jgn lupa komen plak. hehe

Popular Posts